הטאבו נשבר

"כשכל העולם המערבי כבר מדבר על המושג GSA- 'משיכה מינית גנתית' ישראל נשארה קצת מאחור." אומרת הפסיכולוגית מרים בלפנגר. "מחקרים שנעשו על קרובי משפחה שהופרדו בילדותם או כאלה שמעולם לא הכירו ומתאחדים מחדש בבגרות מגלים כי כמחצית מהמפגשים הללו נגמרים במיטה, והכוונה היא לאחים ולהורים כאחד."

המקרה של משפחת כץ עורר הדים רבים בציבור הרחב. בפסיקה חסרת תקדים זיכה בית המשפט העליון את אם המשפחה אשר קיימה יחסי מין עם בנה מאז היה בן 16. ההחלטה הופכת למעשה את לשון החוק שעד היום התיר גילוי עריות בין הורים לילדיהם רק מגיל 21. סביב הפרשה נוצר שיח ציבורי נרחב. נושאים שעד היום נדונו רק בחדרי חדרים תופסים את הכותרות הראשיות של העיתונים המובילים. לצד המתנגדים להחלטה ישנם גם לא מעט קולות המבקשים להביע תמיכה וכן גם משפחות רבות אשר החליטו לצאת מהארון.
זה הוא סיפורן של שלוש אמהות שביקשו לחשוף לראשונה את סיפורן.

סיפורה של נחמה (43) מחצור

"בעלי נפטר השבוע לפני עשר שנים בדיוק. בשנייה אחת מתהפך עליך העולם. רגע אחד הכל ברור, משפחה שמחה, עתיד צפוי מראש ושנייה אחרי- כלום. נשארתי לגדל לבד ארבע ילדים, שניים מהם תאומים בני חצי שנה. את העסק של בעלי נאלצתי למכור ועברתי לעבוד במשרה כפולה כדי לכסות את החובות שהחלו להצטבר.
חלק גדול מנטל הטיפול בילדים נפל דווקא על תמיר, שהיה בן 8 כשכל זה קרה. כבר בגיל הזה הוא קיבל על עצמו את התפקיד של להיות דמות אב לאחיו.
במשך כל השנים שאחרי הפטירה לא יצאתי עם גברים אחרים גם בשל מחסור בזמן פנוי וגם בגלל שלא הרגשתי פנויה רגשית. הכל השתנה לפני כשנתיים, כשתמיר היה בן 16. ערב אחד כשחזרתי הביתה חיכתה לי הפתעה- ארוחה ערב מפנקת עם נרות, יין וכל התפאורה.
את הארוחה מראשיתה ועד סופה יזם והכין תמיר. הוא אמר שאני עובדת קשה מידי ושהוא הרגיש צורך לפנק אותי קצת. אני באמת לא זוכרת מתי מישהו עשה בשבילי מחווה כזאת מרגשת. זה היה רק בשבילי כשהוא לקח על עצמו להיות על תקן המארח. לאט לאט לבשה הארוחה פנים רומנטיות ובהמשך גלשה השיחה למקומות האינטימיים ביותר. תמיר שיתף אותי ואני אותו בנושאים שלא חשבתי שאדבר עליהם עם מישהו, בטח לא עם אחד מהילדים.

את הארוחה חתמנו בנשיקה ואת שארית הערב העברנו בחדר המיטות.

ומה הרגשת לגבי זה?

"באופן צפוי, ביום למחרת היו לי רגשות מעורבים בקשר לזה- מצד אחד להתעורר בבוקר כשלצידך במיטה בנך הערום וכל הזיכרונות של מה שעשינו בלילה רצים לך בראש. מצד שני זה הרגיש מאוד נכון, לא יודעת להסביר את זה. בכל מקרה, החלטתי לתת לזה להתפתח מעצמו ולראות לאן זה יוביל. מאז ובמשך השנתיים האחרונות אנחנו בסוג של קשר אינטימי ומקיימים יחסי מין באופן די קבוע.

אז האם מדובר בסקס נטו או במשהו מעבר לזה?

"לא הייתי אומרת שהאהבה שלי אליו השתנתה. אני אוהבת אותו באותו אופן שאני אוהבת את שאר הילדים שלי. אבל בסופו של יום לכל אישה יש צרכים והפתרון הנוכחי הוא פשוט נוח."

הילדים האחרים מודעים למערכת היחסים שלכם?

"גם אם כן, זה לא לובש שום סוג של ביטוי בהתנהלות המשפחה. אף אחד לא הזכיר את זה מעולם, והאמת? אם היית שואלת אותי לפני כמה שנים, לא הייתי מדמיינת שהתא המשפחתי יתפקד טוב כל כך."

האם קשר כזה יכול להתפתח בינך למישהו אחר מהילדים?

"קשה לי להאמין. אני חושבת שמה שקורה ביני לבין תמיר זה די ייחודי. מצד שני, זה לא שיכולתי לצפות את הקשר הזה מראש, אז לכי תדעי."

ומה לגבי בנות אחרות?

"היו לו חברות במהלך התקופה הזאת וזה לא הפריע לקשר שלנו. אני לוקחת צעד אחורה כשצריך. כמובן שאני מאחלת לו שיום יבוא והוא ימצא את האחת. אני לא משלה את עצמי שאנחנו בעל ואישה. לצעירים יש ביטוי 'יזיזים'. זה קשר בשני רבדים שלא סותרים זה את זה. במובן מסויים זה מה שאנחנו, רק שאנחנו לא ידידים אלא אם ובן. לשנינו יש אינטרס בקשר הזה וכל זמן שזה הולך אנחנו לא מנסים לשנות את זה. אחרי הכל, זה ממש נחמד שיש לך מאהב צעיר."

סיפורה של יפית (45) מקיסריה
"הסיפור שלנו מתחיל דווקא אצל חברה קרובה שלי שהבן שלה לומד בשכבה מעל ניצן. גם הם משפחה עמידה ביותר. יום אחד כששיתפתי אותה לגבי החיפושים שלי ושל בעלי אחר מתנה מושלמת ליום ההולדת ה-16 של ניצן, היא סיפרה לי שלהם היה בדיוק אותה התלבטות שנה קודם לכן. היא אמרה שהיא ובעלה חיפשו מתנה שתסמל את חשיבותו וסימליותו של האירוע. הם ניסו לחשוב על הפתעה מקורית לילד שבאמת כבר יש לו הכל, ואני מתכוונת להכל! לבסוף לאחר שעלו ונפסלו מספר רב של רעיונות הם החליטו שהמתנה הכי מיוחדת שהם יכולים להעניק לו זה את אמא שלו ללילה אחד שלם בו יוכל לעשות בה כרצונו.
כששמעתי את הסיפור הוא קסם לי מאוד. דיברתי עם בעלי והחלטנו שגם אנחנו ניתן את אותה מתנה ליום ההולדת של ניצן.
לאחר המסיבה הגדולה שהייתה הפקה ברמות הגבוהות ביותר, עם כל המשפחה והחברים, בעלי לקח אותו למה שהוא כינה 'המשך המסיבה'. הם הגיעו להילטון, אליו הגעתי אני קצת לפניהם. כשהם נכנסו לסוויטה הם מצאו אותי שוכבת על המיטה ומחכה להם כשלגופי רק בייבידול שקוף שלא באמת הסתיר שום דבר. בעלי הודיע לניצן כי אני, בעצם, זאת המתנה שלו.

ומה הייתה התגובה שלו?

בהתחלה ניצן היה בשוק. זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא ראה את הגוף שלי בעירום. הוא גם היה בטוח שעובדים עליו או בוחנים אותו. רק לאחר שנגשתי עליו והתחלתי לגעת בו ולהפשיט אותו הוא הבין שאנחנו רציניים בקשר לזה. ניצן לא נשאר פסיבי לאורך זמן וכשהעניינים החלו להתחמם ממש בעלי אמר שהוא ייתן לנו פרטיות ויחזור לאסוף אותנו למחרת היום. אני מאמינה שהענקתי לו שם לילה שהוא לא ישכח בחיים."

ומה קרה בעקבות אותו לילה?

אז זהו, שבניגוד לאותה חברה, שנתנה את עצמה ללילה אחד בלבד וגם הצליחה לעמוד בהבטחה, אנחנו פיתחנו מזה מערכת יחסים רצינית וכבר הגענו לעשרות מפגשים אינטימיים.

ואיפה בעלך בכל המערכת הזאת?

בעלי מאוד תומך בנו בנושא הזה. הוא תמיד מוכן לתת לנו ספייס או לפנות עבורנו את קומת ההורים במידת הצורך. אפשר להגיד שהוא לא לוקח חלק פעיל בקשר הזה וכשאני עם ניצן אני איתו במאה אחוז. ממש לאחרונה חזרנו מחופשה זוגית במלדיביים, אני וניצן. זה היה פרק הזמן הארוך ביותר שבילינו כזוג. רק לעיטים ממש רחוקות יוצא שבעלי רואה אותנו יחד. אחד מהמקרים שאני זוכרת היה כשערב אחד ראינו שלושתנו סרט בסלון כשאני וניצן התחלנו לשלוח ידיים זה לזו. בסופו של דבר נתנו שם מופע שבעלי לא ישכח לעולם.

ואיך זה משפיע על הקשר אם-ובן?

"אני מאמינה שזה לא מפריע. הוא תמיד צוחק שטבעת הנישואין שלי מזכירה לו שאני כבר תפוסה, וזה נכון. הוא מבין טוב מאוד את הגבולות ויודע שמה שמותר במיטה אסור מחוצה לה. אין לי ספק שהוא יותר ממושמע ממרבית הבנים המתבגרים של החברות שלי. אני חושבת שזה שאני מתייחסת אליו כמבוגר שווה בין שווים מוריד ממנו את הצורך למרוד כמו שאר החבר'ה בני גילו."

יש לך עוד ילדים, מה איתם?

"כן, יש לניצן אח ואחות שצעירים ממנו בקצת- מירב וגילעד."

ואם בעתיד יתפתח קשר דומה בין בעלך למירב או בין הילדים אחד עם השני?

"בסופו של יום זאת תהיה בחירה שלהם. אם הם יגיעו לגיל המתאים אני לא אתערב להם בהחלטות. זאת בעצם המשמעות של שבירת הטאבו הזה- שאם בעבר משפחות חד הוריות היו "המשפחה המודרנית" ובשנות האלפיים נקראו כך משפחות חד מיניות, אז עכשיו אנחנו זאת המשפחה המודרנית.
בכל מקרה, אני מאמינה שאם אני מעוניינת בזה, הבן שלי מעוניין בזה ובעלי בסדר עם זה, אז המדינה לא צריכה להיכנס לנו בין סדיני חדר השינה."

סיפורה של עליזה (46) מטל-אל

נמרוד הוא בן הזקונים במשפחה ולתואר הזה תמיד שמור מקום מיוחד אצל אמהות. כשהוא היה קטן הקשר בנינו היה קרוב במיוחד. בעלי היה אומר שאנחנו מחוברים עם חבל הטבור מתחת לבגדים. אבל אז הגיע גיל ההתבגרות וטרף את כל הקלפים. שום דבר בנעורים של האחים הגדולים שלו לא הכין אותנו לזה. ביום אחד מחברים טובים את הופכת לאויב המר וכל משפט קטן יכול להוביל למלחמת עולם. התהום שנפערה רק גדלה בכל יום שחלף וההרגשה בבית הייתה של חוסר אונים ותסכול. ראיתי את נמרוד מתדרדר למקומות לא טובים, הרגשתי שאני מאבדת את הבן שלי.

ואז נפלה עלי התובנה. גם אם בעלי לא יאהב את זה הבנתי שאין שום דרך שאני יכולה להגיע אליו ולעזור לו כל עוד אני 'עליזה האמא'. אם אני רוצה ערוץ הדברות איתו אני חייבת להפוך למשהו אחר, הכי רחוק מאמא שאפשר. זה אולי היה צעד קיצוני אבל רק קיצוניות יכלה לעזור פה. החלטתי להחזיר את האינטימיות ממקום אחר ולגשת אליו כ'עליזה האישה'. שיתפתי בזה את בעלי שדחה את הגישה הזאת על הסף אבל אני כבר הייתי נחושה.

מה זה אומר להפוך לאישה?

במקרה נפלתי באותו זמן על יום חם מאוד. אחרי שהוא אכל צהריים הצעתי לו שניכנס לעשות אמבטיה נעימה להתרעננות. באופן צפוי הוא התפלץ ולא הבין בכלל מה אני רוצה ממנו. כמובן שהוא סירב אז נכנסתי לבד משאירה בכל זאת את הדלת פתוחה כדי לאפשר לו לצפות בי ולהצטרף אם ירצה. כמו שאת מתארת לעצמך הסקרנות גברה עליו ומהר מאוד הוא נעמד בפתח הדלת. דברנו קצת ולבסוף הוא הסכים להצטרף אלי לטבילה. כבר באמבט התחלנו לשלוח ידיים אחד לשני תחת התירוץ של עזרה עם הסבון. משם זה כבר עבר למיטה שלי.

"מה היה במיטה?"

האמת? דמיינתי את זה אחרת. הייתי בטוחה שזה יהיה רומנטי ואינטימי, שנבוא ממקום פייסני. נמרוד לאומת זאת לקח את זה למקום אחר, ייצרי ואגרסיבי הרבה יותר. גיליתי שהצטברו שם הרבה אמוציות ואגרסיות והבנתי שלפני שנוכל להתקדם הלאה הוא צריך קודם לפרוק את הרגשות שהיו עצורים בתוכו. היה לי ברור שלאקט עדין כמו שאני מכירה אין מה לצפות בזמן הקרוב. נתתי לו להוביל ולשלוט כדי שנוכל לנקות מהשולחן את יחסי הכוחות. אפשרתי לו לבצע בי גם דברים שלא היו הכי נעימים אבל הכרחיים כדי לפתוח דף חדש.

מה למשל?

מין אנאלי לדוגמה זה משהו שלא חשבתי שאני אי פעם אעשה. יש בזה הרבה עניינים של מי פה השולט? מי החזק? הוא תמיד משך לשם אז אפשרתי לו את המקום הזה.

ובאמת כמו שחשבתי, אחרי שהוא היה מתעל את כל האנרגיות השליליות לסקס הוא היה פנוי נפשית לתקשר. הייתי מנצלת את הזמן הזה שאחרי הסקס, כשעוד היינו שוכבים ערומים, כדי לייצר ערוץ הדברות איתו. היום אני יכולה להגיד בביטחון מלא שנמרוד נמצא במקום אחר לחלוטין. הוא הרבה יותר רגוע ומתקשר. הוא משתף מה הוא מרגיש ופנוי גם להקשיב. גם יחסי המין רגועים יותר.

ומה בעלך חושב על כל זה?

בעלי עדין לא מתלהב ממערכת היחסים הזאת. הוא כמובן מבין שאני לא עושה את זה בשביל הסקס. הוא גם רואה את ההשפעה החיובית שיש לזה על נמרוד, אבל הוא עדיין בדעה שקשר מיני בין הורים לילדים זה טאבו שאסור לשבור. כל זה, כמובן מקשה על המפגשים שלנו. זה לא שאני מסתירה את זה מבעלי, אבל אנחנו עדיין לא נתייחד כשהוא בסביבה. או שנעשה את זה לפני שהוא חוזר מהעבודה או ביום שישי מאוחר בלילה כשבעלי כבר ישן. לפני שבועיים אפילו שכרנו צימר לסוף שבוע, רק אני ונמרוד. זה היה זמן האיכות המושלם. אני מאמינה שעוד לא הרבה זמן נוכל להגיד שהתקופה הרעה עברה. כי איך אומרים- כשעושים אהבה לא נלחמים.

2 תגובות בנושא ״הטאבו נשבר"

  1. אני גבר מבוגר, הקשר המיני עם אישתי הוא נדיר ודי מבאס (התנהלותה), ,, ובגלל זה אנחנו במתח. אני עברתי לישון בחדר נפרד.
    יש לי בת נשואה שיודעת מה קורה בינינו. אישתי אחות בבית חולים ופעם בחודש היא תורנית.
    ערב אחד ביתי באה לבקר אישתי כבר יצאה לתורנות וכך ישבנו אני והבת ,סיפרתי ונישפחתי…..
    ולפתע היא קמה ואמרה לי לבוא לחדר המיטות שלי, שם היא אמרה לי דבר שהדהים אותי, ישבה על המיטה ובקשה שאשב לידה, היא חיבקה אותי ואמרה לי באופן ישיר, אנחנו נעשה סקס, הייתי המום ולא יכולתי אפילו לענות לה. היא התפשטה, צפיתי בה . אודה על האמת היתה מאד מגרה. התחלתי להביע התנגדות, היא הניחה יד על פי, והתחילה לעזור לי להסיר את בגדי. לא אכנס לפרטים, זה הי סקס שמעולם לא חוויתי.
    המצב הזה נמשך כשלושה חודשים ונפסק לאחר שהיא החלה לצאת עם בחור (היום היא נשואה לו).
    אישתי לא יודעת מהארוע הזה ואני לא מאמין איך עשיתי זאת ואיך לא ייסרתי את עצמי…

    אהבתי

כתיבת תגובה